2009. január 10., szombat

nemtudom

Különös dolog történt. Bár lehet, csak én vagyok furcsa. Szokás szerint.
Bementünk a kicsiboltba, és ott beszélgettünk a nénikkel. Az elárusító nénikkel. Dorka nagy népszerűségnek örvend a boltban. Az egyik fehérnép megkérdezte Dorkától, hogy volt-e szánkózni mostanában. Megütközve válaszoltam, hogy mégis hova menjünk szánkózni ha egyszer hav se sincsen. Erre a nő megdöbbenve nézett rám, és az mondta, hogy én hogyan gondoltam, hogy választ vár erre a kérdésre. De akkor mi a túrónak kérdezi meg? Miért kell hülyeségeket kérdezni a gyerekektől? Nem lehet normálisan beszélgetni velük? Embernek nézni őket? Annyira bosszantanak a hülyeségek. Na de az is lehet persze, hogy én vagyok a furcsa.

2 megjegyzés:

  1. A "felnottek" neha annyira lenezik a gyerekeket, vagy nem is igazan ertem az allaspontjukat. Talalkozik egy "felnott" egy gyerekkel es legalabb harom folosleges kerdest feltesz neki, amire igazabol sosem vart valaszt. Csak egyetlen vagyat akarta kielegiteni, hogy a gyereket beszelni, vagy gugyogni, vagy amit eppen tud, szoval azt lathassa-hallhassa. Ennyirol szol az egesz. Kozben a gyerek egye ido utan eszreveszi, hogy a kerdes folosleges, e kenyszeritett, ezert nem valaszol. Es ilyenkor azt mondjak ra, hogy milyen kis felenk, vagy milyen kis mogorva. Holott csak a szerepcsere tortent meg. A gyerekbol lett felnott es a "felnottbol" lett gyerek. Mig egyik vagyik valamire es azert cselekszik, addig a a masik eszre veszi, hogy kenyszeritik valamire es nem teszi meg a masik kedveert. Szerintem a gyerekek, ha nem is tudatosan, de raereznek arra, hogy mi az allsagos es nem oszinte.

    A masik esete, mikor a gyereket kenyszerited:"Mondd meg szepen, hogy hogy hivnak!", "Mondd meg szepen hany eves vagy!" Mert mondjam meg? Ugysem erdekli, a nevemet mar az utolso betujenel el is felejtette. Akkor minek mondjam meg? Csak azert, hogy teljesen mas, ilyne ütyüm-pütyüm hangon azt mondhassa, hogy "jaaaaj, de aranyos". Hat NEM!

    Es kesz maris leirtam az gyeremeki pszihot :) Az elso szo, amit hatarozottan es kategorikusan kimondtam, az az volt, hogy NEM! Mert tudtam, hogy mit NEM akarok :) Es minden gyerek igy van ezzel, csak nem biztos, hogy ki tudja fejezni.

    PONT

    VálaszTörlés
  2. Le vagyok nyűgözve K.I. :)
    Köszipuszi

    VálaszTörlés