2009. szeptember 29., kedd

ures vagy nemures. ez itt a kerdes

Egy erdekes felfedezesre tettem szert. Mikor Hollandiaban voltam, lehetosegem volt, hogy az autopalyan vezessek. MAjd mikor megerkeztunk Rotterdamba, akkor leparkoltam az autot, es sebessegbe tettem, az elsobe. Ez nalam automatikus, eszre se veszem. Na ekkor, azt az instrukciot kaptam, hogy legyek szives uresben hagyni, kezifeket felhuzni es akkor rendben lesz. Huuhh mondtam, asztahej, hat de... ize... en igy tanultam, az autot sebessegbe tesszuk, leallitjuk a motort, majd kuplung ki, kulcs ki. Skesz. Hollandiaban nem igy tanitjak. Sebessegbe akkor teszik, ha dombon allnak, es attol fuggoen hogy felfele vagy lefele, egyesbe vagy visszamenetbe teszik. Na kedveseim, kerlek irjatok kommentben pro es kontrat, es foleg mierteket. Hallam, mi legyen.

8 megjegyzés:

  1. Ez hülyeség kérem.

    Egyesbe téve az autó nem megy sehova. Se fel, se le.

    Reflex és nem helytelen. Maradj meg nála. Én is mindig bennehagyom.

    VálaszTörlés
  2. Attko irta:
    ahhoz hogy ne mozogjon az auto, a legbiztosabb megoldas mindketto, sebessegfokozatban hagyni + a kezifeket is felhuzni. ha csak sebessegben hagyod attol meg mozoghat ha amennyiben akkora lejton van hogy a motorfek nem birja megtartani.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem azert kell uresbe hagyni hogy tudjak elfontatni ha rossz helyen parkolsz:))

    VálaszTörlés
  4. Automata autom van.Ebben a P (parking a jo)
    Egyebirant az 1-est ajanlanam.Jobb mint a 2-es rosszabb mint az 1-es.

    VálaszTörlés
  5. Attko:
    Itt van egy erdekes mondat: "Sebessegbe akkor teszik, ha dombon allnak, es attol fuggoen hogy felfele vagy lefele, egyesbe vagy visszamenetbe teszik."...elvileg az a lenyeg hogy az auto ne mozogjon, igy teljesen mindegy ebbol a szempontbol hogy egyes vagy hatramenet. attetel szempontjabol az egyes a jobb mert az rovidebb altalaban mint a hatramenet, igy nehezebben fordul at a motor ha esetleg nagy lejton all az auto. amennyiben nagy a lejto es eltudna gurulni sebessegben is, akkor "jobb" a lehetseges haladasi iranyba torteno sebessegvalasztas, hogy a motor ne visszafele forogjon....de ugye ez senkinek se celja hogy leparkolt auto elguruljon...ugyhogy ez nem szempont a sebessegvalasztasnal :)). de a leghatekonyabb 100%os megoldas az, hogy egyes, kezifek es meg a kerekeket is leszereled, biztos ami biztos. :))

    VálaszTörlés
  6. ha valakinek nincs autója, az vajjon micsinájjék?

    VálaszTörlés
  7. Hát az akkor szerencsésebb helyzetben van elgurulás szempontjából :)

    VálaszTörlés
  8. ...mer derek hollanduseknak nehez meredek lejtot talalni otthon igy csodalkoznak erost, hogy errefele ez a szokas. Tovabbra is nyugodtan hasznald a kezifek mellett a sebessegbenhagyas intezmenyet.

    VálaszTörlés