2009. október 7., szerda

"A kibelezett plüssnyúl üvegszeme tompán csillan"

Vavyan Fable könyvekből ismerem Fodor Ákost. Vagyis dehogy ismerem. De szeretném. Ha őt magát nem is, de a versei mindenképp megismerésre valók. Gyorsan másolok néhány haikut. Hátborzongatóan tudnak fájni, annyira szépek.

Fodor Ákos haikui

ÍTÉLET

sohasem fogod
megbocsátani nekem,
hogy nem szerettél


AXIÓMA

A szeretésen
kívül minden emberi
tett: romépítés.


HÁZASSÁGI EMLÉK-MU˝

van, mikor tisztább
eltörni egy tányért, mint
elmosogatni


JÁTÉK-SZABÁLY

Mihelyt csatának
tekinted az életet:
el is vesztetted.



MAGÁNSZABÁLY

Veszteni? nyerni?
-- ne, soha! csak játszani
szeretnék. Mindig.



JELENTÉS

Vakot vezettem
s így köszönt el, istenem:
Viszontlátásra!


IMA

léptedért lettem:
utad vagyok -- célod nem.
Lassan fuss rajtam


A KIBELEZETT PLÜSSNYÚL ÜVEGSZEME TOMPÁN CSILLAN

Kértél. Megkaptál.
Megnézted: mi van bennem.
-- Mi már nem játszunk?


GÖMB-ÉLMÉNY

Veled aludva
rólunk álmodom: arról,
hogy veled alszom.

1 megjegyzés:

  1. ValaszHaiku

    Akinem nem
    Inge
    Ne vegye
    Magadra
    Maradsz


    Csillog a
    plüssszem
    gomb
    Ha villan
    Nem gömb
    Villám


    (Meg)folyt.köv

    VálaszTörlés